مشاهده خبر بازگشت به لیست اخبار

هفت روش برای بازاریابی نرم افزار

نوشته شده توسط: تارخ صفری
در تاریخ:

هفت روش برای بازاریابی نرم افزار

 

اگر شما صاحب نرم افزار هستید و که نرم افزارهای آنلاین به فروش میرسانید، در اینجا چند روش بازاریابی نرم افزار ارایه میکنیم که به شما کمک میکند فروش خود را افزایش دهید. سعی کنید در هر مورد اطلاعاتی کسب کنید و ترکیبی از روشها که بیشترین خریدار را برای شما به ارمغان می آورد انتخاب کنید.

11- بهینه سازی موتور جستجو (( SEO

حفظ رتبه بندی در موتورهای جستجو یک مبارزه پایان ناپذیر است. برای این کار نیاز دارید از قواعد مشخص پیروی کرده و پیوسته وبسایت خود را بهینه کنید. تمرکز بر موارد زیر میتواند به شما کمک کند:

·       بهبود محبوبیت لینک های سایت

·       اضافه کردن محتوای جدید

·       نظارت بر نتاج سایت

·       تست کلمات کلیدی مختلف

·       صرف وقت برای بهبود طراحی و قابلیتهای استفاده از سایت

·        

فراموش نکنید شما نباید استراتژی بازاریابی نرم افزار خود را فقط روی این روش ایجاد کنید. بلکه برای نتایج بهتر آن را با روش های دیگری مثل روش های زیر ترکیب کنید.

 

22-  اشتراک گذاری نرم افزار در سایتهای دانلود نرم افزار

نرم افزار خود را در هر تعداد سایت دانلود نرم افزار که ممکن است ارایه دهید. یک فایل PAD (نرم افزار کاربردی قابل حمل) ایجاد کنید تا فرآیند ارسال نرم افزار آسانتر شود. با این کار مدیران سایتها نیز از برنامه شما استقبال میکنند. به حجم بازدیدی که از هر یک از این سایتها دریافت میکنید توجه کنید و وقت خود را صرف سایتهایی کنید که بیشترین مشتری را برای شما به ارمغان می آورند. یکی از مزایای اصلی ارسال نرم افزار به سایت های دانلود بدست آوردن لینک های بیشتر و افزایش محبوبیت لینک های سایت است. این یکی از مهم ترین تکنیک های بازاریابی نرم افزار است که رتبه بندی و جایگاه وبسایت شما را در در موتورهای جستجو افزایش میدهد. این روش همچنین کمک میکند بازدید از سایت شما افزایش یابد و به تبع آن فروش اینترنتی نرم افزار شما نیز افزایش خواهد یافت. این یکی از بهترین روش هاست، از آن غافل نشوید.

 

3- بازاریابی وابسته ( همکاری در فروش)

  شبکه گسترده ای از بازاریابان وابسته در اینترنت وجو دارد. بازاریابان وابسته افرادی هستند که محصولات شما را از طریق وبسایت خودشان تبلیغ میکنند و در ازای دریافت پوسانتی معین به فروش میرسانند. اما چرا شما باید از این روش برای بازاریابی نرم افزار خود استفاده کنید؟ زیرا شما بر اساس نتیجه و عملکرد به بازاریابان وابسته پورسانت پرداخت میکنید.  پرداخت پورسانت میتواند به ازای هر بازدید ( Pay Per Click )، به ازای هر ثبتنام ( Pay Per Lead ) یا به ازای هر فروش ( Pay Per Sale ) یا ترکیبی از اینها باشد. طیف وسیعی از بازاریابان وابسته وجود دارند که به روش های مختلف نرم افزار شما ار ارایه میکنند. افرادی را انتخاب کنید که وبسایتشان مخصوص ارایه محصولات نرم افزاری است.

 

4- کمپین پرداخت به ازای هر کلیک

موتور های جستجوی معروف در ازای دریافت مبلغی، تبلیغات را در کنار نتایج جستجو قرار میدهند. این روش تبلیغ ، پرداخت به ازای هر کلیک نام دارد. ایده پشت این تکنیک بازاریابی این است که  موتور جستجو محصول شما را در جستجوی کلمات کلیدی که به آن مربوط است پیشنهاد میدهد و تبلیغ شما را در بالای صفحه نتایج نمایش میدهد. مهمترین ارایه دهندگان این سرویس عبارتند از Google AdWords و Yahoo Search. این روش طرفداران زیادی دارد اما بدلیل تقلب در کلیک ها مخالفانی هم دارد.

5- ارسال خبرنامه

خبرنامه یک راه آسان برای ارتباط با مشتریان، طرفداران و بازاریابان وابسته است. موفقیت سیستم توزیع خبرنامه ایمیلی بستگی به پایگاه داده شما دارد که باید آن را به روز و دقیق نگه دارید. شما میتوانید با  کمپین ارسال خبرنامه ایمیلی مشتریان و بازاریابان را هدف قرار دهید. همیشه برای برقرای ارتباط با مشتریان، از آنها اجازه بگیریدتا بتوانند نسبت به موضوع و محتوای خبرنامه شما آگاهی داشته باشند. روی محتوای ایمیل تمرکز کرده و آن را جذاب تر کنید. یک لینک برای لغو اشتراک از خبرنامه در یک مکان قابل رویت ارایه کنید. همچنین میتوانید از ویسایتهای انتشار رایگان مطبوعات استفاده کنید.  البته شما میتوانید همیشه از روش سنتی هم استفاده کنید و مطالب خو درباره محصولات جدید یا اخبار مرتبط با شرکت خود را  را در روزنامه ها یا مجلات تخصصی نرم افزار منتشر کنید. سعی کنید در این روش افراط نکنید زیرا ممکن است موجب شود مخاطبان با اطلاعات تکراری از محصولات نرم افزاری شما خسته و دل زده بشوند.

 

6-  در انجمن ها و وبلاگ ها شرکت کنید

سعی کنید برای عضویت در انجمن های تخصصی نرم افزار وقت بگذارید. به یاد داشته باشید برخی از مدیران انجمن ها ممکن است شما را از تبلیغ مستقیم منع کنند. بنابراین خلاقیت به خرج دهید. بسیاری از مخاطبان برای کسب اطلاعات از انجمن ها و وبلاگ ها استفاده میکنند. یک پست بلاگ که با موضوعات مورد بحث در ارتباط است اگر به صورت حرفه ای ارایه شود میتواند با استقبال مخاطب روبرو شود. در پست ارسالی آدرس وبسایت خود، نام محصول و در صورت امکان لینک فایل PAD نرم افزار را قرار دهید. سعی کنید از نام مستعار استفاده کنید. همچنین میتوانید یک شعار برای محصول نرم افزاری که میخواهید ارایه دهید انتخاب کنید.

7-  نوشتن مقاله

    تعداد بسیار زیادی نشریات آنلاین در اینترنت وجود دارد که میتوانید مقالات مربوط به نرم افزارتان را در آنجا منتشر کنید. این یک روش بسیار آسان برای قرار گرفتن در معرض دید مخاطبان است که میتواند جایگاه شما را تحکیم کند. مقاله خوب باید حرفه ای نوشته شود. یک قانون طلایی برای نوشتن مقاله وجود دارد و آن این است: یک تیتر جذاب و توجه ویژه به محتوای مقاله. از تکرار اطلاعات موجود در اینترنت اجتناب کنید. مقاله شما باید ساده، پرمحتوا و دارای اصالت دارد. لحن حرفه ای را حفظ کنید و از خودتان تعریف نکنید. اطلاعات تماس خود و یک یادداشت کپی رایت در پایان مقاله اضافه کنید. همچنین آدرس سایت خود را عنوان کنید تا کسانی که به موضوع مطرح شده توسط شما علاقه مندند در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر به سایت مراجعه کنند.

 

برای موفقیت در بازاریابی نرم افزار شما باید بهترین ترکیب بین روش های بالا را پیدا کنید. در مورد هر یک از آنها بیشتر یاد بگیرید .به خاطر داشته باشید هر کسب و کاری با کسب و کارهای دیگر متفاوت است و مقتضیات خود را دارد. بنا بر این شما باید خلاق و صبور باشید تا بهترین فرمولی را پیدا کنید که برای  شما فروش بیشتری به ارمغان می آورد.



منبع: avangate.com
برچسب ها: بازاریابی نرم افزار -

هیچ دیدگاهی تاکنون برای این خبر ثبت نشده است.

اولین نفر باشید!
دیدگاه خود را ثبت کنید: